12.03.2011

Buzunarul cu poezie III

1.Vulpea
Cumetrica e bolnavă, pare-se/ De-o boală gravă/ Că s-a ascuţit de tot/ De la coadă pân`la bot.// De vreo două luni încoace/ Orice-ai drege, orice-ai face,/ Vânătoarea-i merge prost/ Şi de-aceea …ţine post.// Uite, chiar în astă clipă/ Corbul, iute de aripă,/ Se lăsă pe-o creangă sură/ Cu un boţ de brânză-n gură.// Vulpea-l ia c-un plan subţire:/ - Eşti mai chipeş ca un mire/ Şi, cum m-am convins odată,/ Ai o voce minunată./ Ce ai zice, prin urmare,/ De mi-ai face o cântare?/ (ştii, să-i cadă-mbucătura/ Când o vrea să caşte gura).// Corbul însă o măsoară,/ Îşi ia brânza subsuoară/ Şi râzând îi zice: -Lasă,/ Cânt mai bine după masă!

2.Ceasul şi dicţionarul
După ce şi-a făcut datoria/ La aceeaşi oră matinală,/ Zbârnâindu-şi prelung soneria/ Ca să plece copilul la şcoală,// Ceasul de masă-mpăunat un pic,/ Striga, bătându-se cu limbile-n piept:/ - Din puştiul acesta n-ar ieşi nimic/ De nu m-aş îngriji eu să-l deştept!// Un dicţionar, aflat nu prea departe,/ I -a răspuns cu ironie: - Mde…/ Ascultă, amice, dacă ştii carte,/ Deschide-mă la litera D,// Şi -o să-nţelegi destul de repejor/ (Chiar de nu eşti prea tare la citire)/ Că- ntre „deştept” şi-ntre „deşteptător”/ Există, totuşi,
o deosebire!

3.Tocilarul
Un şoricel, ştiind zicala/ Că „cine are carte are/ Şi parte”, îndrăgise şcoala/ Şi studia cu-nverşunare.// Stătea chircit, cu botu-n file,/ Într-un ungher întunecat/ Şi ronţăia de-un car de zile/ (La propriu, nu la figurat).// Dar într-o zi, când se-adâncea/ Cu trup şi coadă în lectură,/ Văzu un animal că vrea/ Să-l ducă, pare-se, la gură.// Şi needificat defel/ Asupra sa, găsi cu cale/ Să-ntrebe bietul şoricel:/ -Mă iartă, cine eşti matale?// -Pisica! Neamul şoricesc/ Mă ştie ca pe-un popă tuns!/ - Pisica? Eu de când citesc,/ La lecţia asta n-am ajuns!// Am o cultură foarte mică/ De care, zău, îmi e ruşine…/ Cu ce te-ocupi, madam pisică?/ -Infulec şoricei ce tine!

4.O mică deosebire
Explica broasca ţestoasă/ Unui fluture incult:/ -Eu trăiesc grozav de mult/ Şi sunt foarte sănătoasă// Că din timpul meu enorm/ Circa vreo trei sferturi…dorm!/ -Ce spui, soro? Curios!/ D-aia porţi cu tine ţeasta?/ -Sigur!/ -Dar în vremea asta/ Cel puţin…visezi frumos?/ - Da. Când somnul mi-e uşor/ Vultur mă visez- şi zbor!/ -Bravo ţie! (fâlfâi/ Fluturaşul colorat)/ Eu…trăiesc numai o zi,/ Însă zbor cu-adevărat!

5.Necazul ariciului
Se privea ariciu-n unda/ Unui ochi de lac sticlos,/ Contemplându-şi lung rotunda/ Formă- a trupului ţepos/ / Şi ofta: - Ce lume rea!/ De când sunt, eu n-am plăcerea/ De-a simţi, pe pielea mea, / Ce înseamnă mângâierea!
 (versuri din "Cartea cu zambete", de Stelian Filip)

Niciun comentariu:

Cursul de artă dramatică Imaginario: septembrie 2023- iunie 2024

            De 16 ani am lucrat la peste 70 de spectacole,  construite pe texte dragi copiilor:  pline de miez (”Momo”, ”Profetul”, ”Cutia c...