5.16.2013

Buzunarul cu poezie IV


Soricelul si vrabiuta
de Elia David   

L-auziţi pe şoricel? Nuuuu?

Ciuliţi urechea bine!


- Preafrumoasă vrăbiuţă,
Ce mai semeni tu cu mine!

Modestă şi cenuşie,

Tocmai cum îmi place mie

Să mă port 
Şi să mă-mbrac.
Sigur, tu ai aripioare,
Dar şi eu, când voi fi mare
O să am.

- Ei, nu mai spune,

Asta chiar că-i o minune!

- Cum nu, scumpă surioară !
- Ştii ce, ia te du pe-afară,

Că mă plictiseşti de moarte!

Îndrăzneşti să te compari 

Tu...cu mine ?

Hai, dispari!
Nu văzuşi ce zbor am eu?
Ce har de la Dumnezeu?
Tu, cât ţine ziulica -
Piei de-aici ! - 
Provoci pisica.

Am uitat, iubiţi copii,

Aşa, ca din întâmplare,

Să vă spun că dialogul

Se purtă-ntr-o burtă maaaare

De pisică...
Cer iertare!

Fabulă cu o girafă

De Stelian Filip



 La-nceput şi la-nceput

Când girafa s-a născut,
Avea gâtul mai normal
(ca o zebră sau un cal)
Da-ntr-o zi, când să se-adape
Din oglinda unei ape
Ce curgea
Printr-o vâlcea,
Se văzu la chip pe Ea,
Si cuprinsă de-ncântare
Incepu să zică tare :
-Uite ce grozavă sunt !
N-am pereche pe pământ !
Ce e drept, mi-apar în cale
Fel de fel de animale,
Dar nici unul dintre ele
(se umflă girafa-n piele)
N-are-atâtea linii fine
Câte poţi găsi la mine !

De atunci (că ştiu şi ceasul !)
Incepu să-şi urce nasul
Si conform cu-o teză care
E -a lui Darwin, mi se pare,
Peste-un timp (că ştiam anul !)
Funcţia creă organul,
Pomenindu-se c-un gât
Dezvoltat astfel încât
Foarte lesne s-ar putea
Să îl iei drept macara.
Numai capul, cum să zic,
I -a rămas la fel de mic
Că i-l vezi de jos neclar
…ca o fundă într-un par !



Un viteaz
De Stelian Filip

Tot fugind prin lăstăriş
Mai pe-alături de cărare,
Iepurele, uite-l, sare,
Si se-ascunde-ntr-un tufiş.
Un melc,
Codobelc,
Ce-şi scosese la lumină
Trupul mic de plastilină
Din rotundul său ghioc,
Când îl vede-aşa aproape
Este…cât p-aci să crape
Si se face ghemotoc.
Urechilă
Mustăceşte
Si-i grăieşte
Pliin de milă :
-Te-ai cam speriat, amice !
Eşti teribil, n-am ce zice.
Cum văzuşi că vin încoace
Te-ai şi tras în carapace !

Si umflându-se în blană,
Are poftă de dojană :
- Mă, tu, ăsta de pe jos !
S-ar putea ca să te mire,
Insă eu îţi dau de ştire
Că de neam sunt fioros
Da` nu vreau,
Că mi-i ruşine,
Să mă iau
În colţi cu tine.
Ce să rod
Dintr-un nod ?
Colţii mei
Mari şi grei
Vor o pradă pe măsură
Altfel…nici n-o duc la gură !

Si cum stă cu laba-n şold,
Urechiatul,
Infoiatul,
Simte-n suflet un imbold
Să mai spună
Una bună :

-Cred că ştii si tu că eu
Era să-l mănânc pe leu.
Să plesnesc
Dacă glumesc !
Ieri, trecând nepăsător,
Cum e felul meu, mă rog,
La un capăt de răzor
Dau de leu într-un bârlog
Si îmi vine la iuţeală
Chef să-i trag o chelfăneală :
Sar la el,
Il muşc niţel,
`L iau de chică
Fără frică,
Ce mai ! L-am făcut de râs
Si-a tăcut, n-a zis nici « pâs »
Si mi-l scarmăn sub picioare
Cât e dumnealui de mare.

Pe când povestea « viteazul »
Cum se petrecuse cazul,
O lăcustă
Lungă-n fustă,
Cu reflexe de cristal,
Se-nverzeşte
Si ţâşneşte
Să asiste la scandal.
Balansând pe-o iasomie
Ii grăi, cu ironie :
- Ia mai taci ! Nu ţi-e ruşine,
Voinicos de două chile ?
Leul « scărmănat » de tine
…Era mort de două zile !

Niciun comentariu:

Cursul de artă dramatică Imaginario: septembrie 2023- iunie 2024

            De 16 ani am lucrat la peste 70 de spectacole,  construite pe texte dragi copiilor:  pline de miez (”Momo”, ”Profetul”, ”Cutia c...